Service en onderhoud

Storing?

Bel ons servicenummer

085 - 489 71 59

Service en onderhoud

HET KOMT U NOOIT GELEGEN ...

Gasdrukregelaars, veiligheidsafslagen, gasleidingen en instrumentatie. Allemaal elementen die bijdragen aan de veiligheid en een goede doorstroming van gas. Reparatie van deze belangrijke instrumenten komt nooit gelegen. Maar als een service- of onderhoudsbeurt professioneel en op het juiste moment plaatsvindt bent u verzekert van een optimaal werkende installatie!

... MAAR ONS ALTIJD UIT

Als serviceorganisatie in de (aardgas) meet- en regel branche bieden wij u professionele service en onderhoud. Wij informeren u graag naar de mogelijkheden en contractvormen. Onze servicetechnici opereren landelijk en bieden merkonafhankelijke service en onderhoud. Uw servicetechnicus is altijd in de buurt, goed opgeleid en houdt zich uiteraard aan de bij u geldende procedures. Hij maakt van uw probleem ons probleem.    

Onze diensten

Wij staan klaar voor advies, projectmanagement, nieuwbouw, renovatie en maatwerkprojecten. Veel aardgas meet- en regelstations zijn verouderd en zijn voorzien van apparatuur waar geen onderdelen meer van beschikbaar zijn. Vervanging kan in veel situaties door bovengronds op de bestaande in- en uitgaande leidingen een nieuwe installatie te construeren die voldoet aan de huidige wet- en regelgeving. Zijn de in- en uitgaande leidingen slecht kunnen we deze ook voor u vervangen.

Ook kunnen wij installaties ontwerpen voor andere gassen dan aardgas, daarbij moet u o.a. denken aan CO2, stikstof en perslucht. Voor het invoeden van groengas hebben wij een geavanceerde installatie ontwikkeld die er voor zorgt dat alleen gas wat aan de invoedingsvoorwaarden voldoet wordt ingevoed in het openbare gasnet.

Niet voor niets zijn wij professionals op het gebied van (aardgas) meet-en regeltechniek. 

Station voor renovatie

Station na renovatie

Overeenkomsten

Regelmatig en goed onderhoud verlengt de levensduur van uw installatie. Een serviceovereenkomst geeft u bovendien voorrang bij het verhelpen van storingen. Omdat iedere situatie anders is, geeft gAvilar u de keuze uit drie soorten overeenkomsten, die elk op maat gemaakt worden om aan uw specifieke wensen te voldoen.

Kortom: Service en Onderhoud wat u graag goed geregeld heeft!

Overeenkomsten Basis Basis plus All in
Periodieke inspecties binnen 4 jaar
Conform SCIOS
Jaarlijks een uitgebreide onderhoudsbeurt (B-controle), inclusief het opmaken van een rapportage periodiek onderhoud en checklist conform SCIOS
Een eventuele storing wordt met voorrang binnen 24 uur in behandeling genomen
Korting op de materiaalprijs
Volledige revisie van alle aan veroudering onderhevige weke delen (rubbers, o-ringen e.d.)
1 x per 10 jaar

SCIOS SCOPA 7A en 7B

gAvilar is SCIOS gecertificeerd voor het uitvoeren van de verplichte Periodieke Inspectie (PI) en Periodiek Onderhoud (PO) volgens de SCIOS richtlijnen scope 7a en 7b. Tevens voeren wij de een Eerste of Bijzondere Inspectie (EBI) uit. Deze inspectie vindt eenmalig plaats bij de inbedrijfsstelling van een aardgasinstallatie.

Als eigenaar/beheerder van een stookinstallatie bent u er verantwoordelijk voor dat de stookinstallatie voldoet aan die wettelijke eisen. U dient de aardgas reduceerinstallatie te laten onderhouden conform de NEN-EN 15001-2 waarin wordt aangegeven dat u 1 maal per jaar een Periodieke Inspectie moet laten uitvoeren aan de installatie door een vakbekwaam persoon. Door zaken te doen met een SCIOS-gecertificeerd bedrijf voldoet hij dus automatisch aan deze verplichtingen.

AFMELDSYSTEEM

SCIOS gecertificeerde bedrijven maken gebruik van een centraal afmeldsysteem. Alle inspectieactiviteiten (ook de EBI's) worden aangemeld in het afmeldsysteem. Bij goedkeuring en het afgegeven van het benodigde certificaat worden de werkzaamheden afgemeld in het systeem. Milieuambtenaren en andere wetshandhavers hebben toegang tot dit systeem. In een oogopslag kunnen zij zien of een stookinstallatie aan alle door de wet gestelde eisen voldoet.

Voor verdere detailinformatie betreffende de Scios scope 7a en 7b verwijzen wij u naar onze uitbreide brochure. Mocht u persoonlijk advies willen dan is onze Service Manager Rob van de Heijden u graag van dienst. U kunt hem bereiken op telefoonnummer 06-2359 9048 of per email rob.vanderheijden@gavilar.nl.

Storingsmelding

Heeft u dan een dringende storing, dan kunt u onze 24-uurs servicelijn bellen, 085 - 4897159. U wordt automatisch doorgeschakeld naar de dienstdoende monteur.

Bij een niet urgente storing of serviceverzoek kunt u het naast gelegen formulier downloaden. Dit formulier kunt u als bijlage mailen naar service@gavilar.nl.

De formulieren worden direct in behandeling genomen, behalve op zaterdag, zondag en feestdagen. U kunt dan voor dringende zaken onze 24-uurs servicelijn bellen op het bovenstaande telefoonnummer.